Járműveink
Gyártásuk vélhetően a 19. század végére vagy a 20. század elejére tehetőek. A diósdi lőszerraktár felszámolásából kerültek hozzánk járműmentés keretében. Ebből 5 db-bal rendelkezünk. Teljes szerkezeti felújításuk után a Kemencei Erdei Múzeumvasúton Oreinstein & Koppel gyártmányú nyitott személykocsik mintájára építettük át házilag személyszállító kocsikká. Egyenként 6 fő szállítására alkalmasak. Tömege 0,5 tonna.
4408 psz. Bak típusú zárt személyszállító kocsi
Járművek hazai kisvasutakat súlytó személykocsi hány orvoslására Máwag által gyártott teher kocsikból kerültek kialakításra a MÁV Debreceni járműjavító által az 1950 es években. 20 sz. második felétől ezen kocsik kisvasútjaink meghatározó járműállománya lett. Napjainkra egyre kevesebb helyen szolgál menetrendszerinti forgalomban, illetve eredeti példányok száma is megfogyatkozott. A Gödöllői Erdei Vasútra 2022-ben került 1 darab a Gemencei Erdei Vasútról. Hosszú távú terveink között szerepel a kocsi felújítása és közlekedésre alkalmassá tétele a kisvasúton. Ezen kocsi üzembe állításával, nagy befogadóképességű fűthető zárt kocsival gyarapodna az utasok számára rendelkezésre bocsájtható játműállomány.
5205 psz. O&K 2 tengelyes szenelős
csille.
Gyártása vélhetően a 20.
század elejére tehető, az akkoriban világhírű német ipari gyáróriás budapesti
üzemében. A diósdi lőszerraktár felszámolásából került hozzánk járműmentés
keretében. Itt a föld alatti kazánrendszer szénellátását biztosította.
Vélhetőleg ezen a helyen némi szerkezeti átalakításon eshetett át, ami eltérhet
a gyári állapottól. Célunk ebben a fellelési formában való megőrzése és teljes
felújítása.
5206-5207 psz. Maszolaj típusú oldal
ürítős csille
Csille korábban a felsőpetényi
bányában szolgált, majd annak megszűnésekor a Királyréti Erdei Vasútra kerültek
megőrzésére. 2 darab került Egyesületünkhöz a Pályavasút Kft. adományaként.
Elsősorban pályaépítési és karbantartási munkákra használjuk. Célunk eredeti
formájuk és kialakításuk megőrzése.
5208 psz. Favázas "búrkocsi"
A kis kocsikat feltehetőleg az Orenstein&Koppel gyárban készítették a XX. század első felében, de a faanyag korhadása miatt többször is újjáépítették őket az idők során. Gödöllői Erdei Vasúton található példány egykori Diósjenői Erdei Vasúton szolgált aminek megszünése után közel 50 éven keresztül Nagyoroszi MÁV állomáson volt kiállítva. Sajnos a kiállítást gondozó nyugdíjas vasutas halála után a gyűjtemény állapota rohamos romlásnak indult, illetve fémgyűjtők áldozatává kezdett válni. Szerencsére lelkes tagtársunk figyelmének és utána járásának köszönhetően MÁV pályafenntartási igazgatóság adományaként az "utolsó utáni órában" megmentésre került .Felújítása jelenleg is zajlik. Eredeti állapotában kerül helyreállításra.
5401-5402psz. O&K típusú forgóvázas teherkocsik
A járművek vélhetően a 20. század elején készültek hazai kisvasutak teherszállításának kielégítésére. Az elmúlt száz év során a kocsiszekrény több átalakításon esett, a forgóvázak viszont eredeti múzeális formában megmaradtak. Gödöllői Erdei Vasútra 2021 ben kerültek járműmentés keretében. Rövid távú terveink között szerepel ezen kocsik személykocsikká való átalakítása. Jelenleg kialakításukra adomány gyűjtés folyik, felújításukat megkezdtük jelenleg a forgóvázak restaurálásánal tartunk.